Hildo's werk
Een Harley-Davidson aftermarket parts catalogus maken!

 HOME     Hildo's werk     Hildo's MCS Press Release Index 

Opperste concentratie is vereist, want Hildo is verantwoordelijk voor... De Catalogus..us..us. Het galmt wat na maar dat komt omdat het boek zo dik is.

 

En om met Hildo's woorden te spreken:

Yeah, I'm responsible for what is, without a doubt, the best Harley-Davidson aftermarket parts catalog this planet has ever seen. And you know why? Because I'm the best, bro! Thát's why!

Motorcycle Storehouse forever! Yeah, and Shovels too, and Twin Cams, and, and, big bore brake pistons..on page 718, the model years are wrong! They are, and...

Nou, nou, Hildo. Je lijkt tamelijk overtuigd van je eigen kwaliteiten, maar heb je je pilletje vandaag al gehad?

I don't need no pilletje man, I'm the best, I'm the Motorcycle Storehouse catalog and I'm full color. Did you see my Fast Index? Well. did you? Lots of pages, ooooh yeah. Brabbel, raaskal, kwijl...

Dat gaat niet goed met die jongen zeg... Is er een dokter in de zaal!!? Halloo!!?

 

 

Digitale plaatjes

Van veel onderdelen moet natuurlijk een foto. Digitaal, uiteraard. Dat kan Hildo best want Hildo was de eerste in Nederland die digitaal werkte aan een catalogus. Dat was in de tijd dat beeldlijnen en resolutie nog abracadabra waren en de allersnelste super computer een 486/66Mhz machine was. Die kostte toen 12.000 gulden, de camera zelf 20.000.-, zonder lens, en voor de losse insteekkaart in de computer om te kunnen digitaliseren, via een aparte computer, moest nogmaals 7.000 gulden opgehoest worden. De foto's waren niet eens bijzonder en maar ruim één megapixel groot. Tja, dat waren nog eens (dure) tijden. Maar goed dat Bert de rekening betaalde.

 

Historische digitalisatie

Rechts op de foto hierboven ziet u de 20.000 gulden camera (exclusief lens) van JVC uit ongeveer 1994/95, hij werd speciaal voor Motorcycle Storehouse besteld uit Japan door een in digitalisering gespecialiseerd bedrijf in Oss. Absolute wereldtop in High Tech digitale fotografie... destijds. Hildo heeft het apparaat gered van de prullenbak. Links bovenop staat de aparte voeding en eronder een kastje dat gebruikt werd om het signaal richting printer dan wel computer te sturen. De hoogste resolutie chip die er destijds bestond, had gewoon een Pal (TV) signaal. Deze JVC camera kon een 1 megapixel kleuren plaatje maken door het, hoorbaar krakend, maken van drie aparte foto's en de beeldlijnen iets ten opzichte van elkaar te verschuiven. Een systeem wat uiteraard alleen bruikbaar was op een statief. De losse insteekkaart voor de computer heeft een of andere onverlaat met weinig historisch besef weggegooid. Maar een leuk ding toch? En zeg nu zelf, waar vindt u een dergelijke camera vandaag de dag nog?

 

Ahhh, zucht Hildo. Mooi hè?

 

April 2006. Volume 7

Aha! Hildo heeft wederom een nieuwe Motorcycle Storehouse catalogus klaar, en als Hildo er een beetje vermoeid uitziet, komt dat door zijn tomeloze inzet. Ditmaal met maar liefst 24000 verschillende onderdelen, waarvan 6000 nieuwe, geïllustreerd met zo'n 8500 foto's op 1032 bladzijden. Flinke klus hoor en eigenlijk het enige dat Hildo een beetje goed kan, behalve van brood stront maken dan. De concurrenten sidderen bij het aanschouwen van dit naslagwerk. Hildo had met de vorige uitgave al het beste boek ter wereld, volgend jaar wordt het misschien zelfs ook wel het dikste boek ter wereld in zijn klasse en dan is Hildo eindelijk een echte wereldkampioen!

 

Paletten vol met Motorcycle Storehouse Volume 7 catalogi staan klaar voor verzending naar wachtende dealers. De basis van de verkoop is Hildo's catalogus, en het is nu aan Hildo's collega's om met de catalogus als werktuig het tot een echt succes te maken. Motorcycle Storehouse rules. Wat zeg jij Ton?

 

April 2007. Op bezoek bij S&S

Hildo op bezoek bij S&S Cycle in Amerika voor twee cursussen. Een firma die sinds jaar en dag high performance dingetjes maakt voor Harley-Davidson motorfietsen. Best goed spul overigens. Hildo heeft zelf ook aardig wat S&S op z'n eigen motor zitten, dus leuk om te zien waar het nu eigenlijk vandaan komt. De cursus zelf is verplicht volgens de bedrijfsstrategie, die nieuwe S&S directeur verzonnen heeft, of de handel is voorbij. Dat Hildo in 1990, op moment van schrijven nu 17 jaar terug, met volle overgave en vol pro S&S gevoelens al zaken deed met S&S kan S&S helemaal niets schelen. Oef, dat schiet bij Hildo iets in het verkeerde keelgat hoor. Met gemixte gevoelens naar S&S.

 

Sidewinder cursus

Hildo, hier geflankeerd door twee van zijn collega's, bezig te zakken voor de S&S Sidewinder cursus. De collega's redden het wel. De cursus gaat over motorblok techniek en carburatie, tamelijk gesneden koek wat Hildo betreft. Toch iets te maken met de strubbelingen tussen Hildo en de eigenwijze S&S instructeur? En wie weet het nou beter dan, Hildo of die instructeur? Nou dan.

 

December 2007. Et voilá. De Motorcycle Storehouse Volume 8 catalogus!

Ze staan weer klaar om binnenkort bij de dealers op de mat te ploffen. Ziet u een zweem van een glimlach op Hildo's gezicht? Dat komt omdat ie redelijk tevreden is met het resultaat van het nieuwe boek. Goed is het nooit, want Hildo stelt hoge eisen hoor, en het kan altijd beter! Had Hildo het de vorige keer over wereldkampioen catalogusmaker zijn, jammer maar dat is niet gelukt. Evengoed is Volume 8 met 1280 bladzijden en 30.744 onderdelen, waarvan 8444 nieuw zijn, inmiddels wél de dikste van Europa, da's toch ook niet raar. Het is zelfs het op één na grootste boek ter wereld waar het onderdelen voor Harley´s betreft, en gelukkig nog steeds werkbaar ook. Hildo kan u verklappen dat dat het moeilijkst is want voorbeelden te over waarin designers zijn gestrand in hun eigen onlogica. Mazzel dus dat Hildo geen designer is, maar een gewone Harley rijder. Volume 9, er is al weer aan begonnen, veegt misschien ook de laatste iets grotere catalogus, het Amerikaanse Drag Specialties, van de kaart en dan is Hildo eindelijk Wereldkampioen. Joepie!

                ______________________________________________ 

 

Historie

Ach? U dacht dat Hildo zijn dagen maar wat bij elkaar lanterfantert?

Welnee! Hij heeft jaren van alles gedaan: militaire dienst, hoedenplankjes maken voor Saab Turbo's, karton maken in een antieke kartonfabriek, karton maken in een moderne kartonfabriek, rubber en chemicaliën mixen voor autobanden, kuch,, in een winkel met tweedehands auto-onderdelen staan, als rekker bij een aluminiumfabriek, op kantoor bij een uitkeringsinstantie, in het laadruim van een -24C diepvriesschip met kabeljauw, vrachtwagens laden met 25 kg zakken poedermelk waarbij er 40.000kg per dag door zijn handjes ging, scheepshuiden maken, bij Mölnlycke in de luiers, afwasser bij het intussen opgedoekte luxe restaurant Auberge Le Grillon te Glimmen, heftruckchauffeur tijdens de magazijn verhuizing van een plafond platen fabriek, bij een varkensslachterij, stalenmaker bij een tapijtfabriek, autohandel in de voormalige DDR net na de val van de muur (die karre war noch von mein opoe, jawohl) om vervolgens illegaal Trabantjes naar Nederland te rijden, betonnen balkons maken, bij een houthandel werken, slepen met 40 kg dakrollen bij een asfaltfabriek, wat lopende band werk, accu omhulsels persen en vast nog veel meer. Dat Hildo's rug niet meer in al te beste staat verkeert, kunt u zich voorstellen. Weg met de ruggenprik in het ziekenhuis en hoera voor de chiropractor die Hildo weer op de been hielp!

 

Juni 1992. Van Groningen naar Zuid Holland en terug om de motorfiets op te halen van Drs. G. te R.

In 1988 begon Hildo voor het eerst bij de HD Smederij van Bert Kromme, een Harley zaakje dat destijds gevestigd was in het pittoreske Pieterzijl.

Veel, intussen ook iets oudere, Harley rijders kennen Hildo daar misschien nog wel van. Een door Bert gratis aangeboden reparatie van Hildo's versnellingsbak kwam Hildo prima uit. Hij hoefde alleen maar even helpen met verhuizen naar het pandje ernaast omdat het winkeltje, met drie rekken onderdelen in de ruimte erachter, toch iets klein werd. U raadt het al... dat was het begin van Hildo's carrière in de Harley wereld.

Hildo bleek breed inzetbaar en heeft heel wat koffie gezet, geleuterd aan de balie, onderdelen verkocht, besteld en honderden Harley's gereden om af te stellen. Toen gestart werd met import uit Amerika en Taiwan moesten er advertenties gemaakt worden en boekjes met onderdelen. Dat deed Hildo nog met de typemachine, potlood, gummetje, fractie tekentalent, Pritt Stift en kopieermachine. Ook steeds meer Nederlandse dealers wisten de HD Smederij te vinden als leverancier want Bertje kreeg steeds meer spulletjes op voorraad.

Intussen is er wel wat veranderd, want particulier wordt er al jaren niet meer verkocht en de naam HD Smederij veranderde naar Motorcycle Storehouse, de groothandel. In Bedum werd een groot pand aangeschaft, en dat is waar Motorcycle Storehouse sinds 1996 zetelt. Het bedrijf verkoopt intussen de Harley spulletjes inmiddels over bijkans de hele wereld. Bert zelf houdt zich inmiddels al jaren niet meer echt bezig met het dagelijkse bestuur van Storehouse en is er in 2017 zelfs helemaal uitgestapt om zich bezig te houden met andere zakelijke beslommeringen. Voor Bert is het zaken doen hem met de paplepel ingegoten / op zijn buik geschreven en is daarmee in feite zelfs een hobby die geld opbrengt! Van Hildo's brede inzetbaarheid is inmiddels niet veel meer over. Specialistische taken, daar ontkomt ook ú niet aan bij een groter groeiend bedrijf. Hildo is sinds eind 2007 inmiddels alleen nog maar verantwoordelijk voor het maken van de onderdelencatalogus van Motorcycle Storehouse.

                        __________________________________

 

De allernieuwste, allerhipste, allermooiste onderdelen krijgt Hildo op z'n bureau gekwakt met het vriendelijke verzoek om ze netjes, en als het even kan overzichtelijk, in De Catalogus te zetten. En dat lukt hem aardig, want al zegt Hildo het zelf, het is de beste Harley-Davidson aftermarket parts catalog, momenteel bijna duizend bladzijden dik, ter wereld. Petje af hoor Hildo!

 

Hildo designed heel wat af op een doordeweekse dag. Hier wat Goodridge remleidingen bijvoorbeeld. Natuurlijk maakt Hildo ook nieuwe onderdeelnummers aan, tikt duidelijke omschrijvingen in het netwerk, zodat Hildo's fijne collega's er ook nog wat mee kunnen, en checkt/zoekt bouwjaren etc. uit. 

Persberichten, maar ook de advertenties in binnen- en buitenlandse motorbladen zijn van Hildo's hand. In het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Italiaans. Nederlands en Engels lukt Hildo nog wel, maar gelukkig krijgt hij van de buitenlandse agenten altijd goede Duitse (Deutsche Grammatik ist schwere Grammatik), Franse en Italiaanse vertalingen. Anders wordt het een rommeltje en daar houdt Hildo niet van want, u zou het niet zeggen, hij is een pietje precies hoor. Zweedse en Finse bladen krijgen gewoon, lekker makkelijk, een Engelstalige advertentie want ook Hildo's tijd is beperkt. 

Hildo is ook niet te beroerd om dealers die het even niet meer weten af en toe van technisch advies te voorzien. Tevens doet hij de bestellingen bij een aantal speciaalzaken in Amerika, over het algemeen de wat meer technische spulletjes zoals bijvoorbeeld motorblok-onderdelen, want Hildo heeft onderhand een beetje verstand van Harley's gekregen. 

Koffie zetten kan Hildo nog steeds!

 

De gefotoshopte versie van Volume 7 die door Hildo gemaakt is om als product nieuws naar de motorbladen gestuurd te worden. Toen was de catalogus nog niet klaar en iedereen moet van tevoren al wel even een indruk krijgen van hoe het eruit gaat zien. Dat snapt u.

 

Kijkje door het middenstuk van het magazijn

Gelukkig staan de locaties allemaal in het netwerk, anders zoek u zich een ongeluk.

 

Kijkje in een van de schappen

Vrijwel alles wat Hildo in De Catalogus zet, ligt gewoon op voorraad. Dat betekent op het moment van schrijven 20.000 plus verschillende onderdeelnummers. Daar zijn de dealers erg blij mee, want een vlotte levering wordt uiteraard wel geapprecieerd.

 

VFI (Variable Fuel Injection) cursus

Vandaag de dag zijn Harley's volgehangen met allerlei elektronische toestanden en sensoren, u ontkomt er niet aan. Een standaard Harley is nogal arm afgesteld om aan de emissiewaarden te kunnen voldoen. Dat de motor daardoor niet beter loopt, mag duidelijk zijn. Op de foto hierboven wordt, voor lesdoeleinden, op de S&S Dynobank de injectie afgesteld van een motorfiets voorzien van een 124" (2 liter) S&S blok met S&S VFI, dus afstelbaar, injectiesysteem. Wat Hildo opvalt, is de gigantische tijd die het kost om injectie handmatig af te stellen. Gevoel heeft u er niet voor nodig, het gaat om de stand van de gashendel, toerental, en de hoeveelheid brandstof die op dat moment wordt ingespoten. Alles is duidelijk, in real-time, te zien in de grafieken op de monitoren. Is de brandstof/lucht verhouding met een bepaalde gasstand en toerental niet goed, dan een beetje brandstof er bij of een beetje minderen waarbij voorste en achterste cilinder apart te regelen zijn. Als u alle gasstanden en toerentallen heeft gehad, dan heeft u een nieuwe 'map' geschreven. Die kan vervolgens worden opgeslagen op de computer of in het de ECU (Electronic Control Unit) die de injectie en ontsteking regelt op uw motor. Verandert u wat aan het motorblok, uitlaat of het luchtfilter, dan begint het hele circus opnieuw, want uw map klopt niet meer. Gelukkig kunnen er ook kant en klare mappen worden gedownload voor bepaalde motorcombinaties. Voor de VFI cursus slaagt Hildo wel. Best bijzonder, want als er iets is waar Hildo weinig verstand van heeft, is het wel van computergestuurde injectie. Wel wat bijgeleerd dus, en misschien hielp het ook dat het bij de VFI cursus een andere instructeur betrof?

Persoonlijk houdt Hildo het op zijn eigen Harley bij een (S&S) carburateur en simpele contactpunten ontsteking want voor hem ligt de aantrekkingskracht van de Harley in De Eenvoud, anders kocht ie wel een nieuwe japanner.

 

Groeiende voorraad

In 2007 is niet alleen de catalogus gegroeid, maar ook met het magazijn ging het hard. Overal zijn nieuwe stellingen gebouwd om plaats te bieden aan nieuwe dingetjes. Hier ziet u bijvoorbeeld wat banden. Het is dat Hildo verstandig is anders zou hij zeggen: 'Hiermee kan ik nog jarenlang burnouten'!

                 ____________________________________________ 

 

 

December 2009. Hildo is wereldkampioen!!

U zat handenwringend en tandenknarsend te wachten op de nieuwe catalogus, want twee jaar is een lange tijd. Maar Hildo heeft zijn best gedaan, en, vergis u niet, er is geen dag verlummeld hoor. Het resultaat mag er zijn!

Volume 9 is klaar!

De Motorcycle Storehouse Volume 9 zal, in ieder geval in 2010, de grootste catalogus in z'n klasse zijn, met ruim 39.000 onderdelen, waarvan bijna 11.000 nieuwe onderdeelnummers zijn. En omdat dat de concurrentie nog nooit gelukt is, is alleen die prestatie al een gouden plak waard.

Updated

De catalogus bevat letterlijk duizenden nieuwe / vernieuwde foto's en ook een aantal technische tekeningen zijn toegevoegd. De bouwjaren zijn beter up-to-date dan ooit tevoren, bij sommige onderdelen loopt het al tot 2010. Het bouwjaren-probleem is lastig omdat er steeds meer, steeds sneller verandert. Maar Hildo zit er bovenop, want de catalogus moet ook te gebruiken zijn voor de nieuwste modelletjes. Goed geïnvesteerde tijd dus.

Lay-out

Hildo heeft de meeste eindopmaak niet meer zelf gedaan. Het is mooier vanwege uitgebreidere mogelijkheden na het omschakelen op een nieuw DTP programma. Helaas komt het lay-out sausje volgens Hildo de overzichtelijkheid niet altijd ten goede, of zal het Hildo's leeftijd zijn? Als u door het boek bladert ziet u direct dat u de nieuwe MCS catalogus voor uw neus heeft. Dat was de bedoeling, dat is gelukt en u vindt 'm ook vast stukken mooier.

Volume 10?

In nevelen gehuld, ook voor Hildo, maar hij is er al weer mee begonnen. Dat deze catalogus wederom meer artikelen zal bevatten dan Volume 9 zal u niet verrassen.

 

Kantoortuin

Zo gaat dat ongeveer bij Motorcycle Storehouse. Beetje lawaaierig, dat wel. Vooral als er eentje wat zit te brullen tegen iemand die aan de andere kant zit. Hildo heeft altijd in zijn uppie gezeten, ver weg van de rest, en dat beviel hem prima. Beter voor de concentratie. Hoog oplopende temperaturen in zijn kamer in de zomer noopten hem ertoe naar de kantoortuin te verhuizen. De communicatie gaat wel een stuk vlotter, maar het heeft nadelen. Bijvoorbeeld: Vanwege het kooi van Faraday-effect in het gebouw is de enige te ontvangen radiozender Brain Dead Radio. Een tamelijk storende factor omdat ze op die zender maar 100 liedjes hebben. U kunt er tamelijk flauw van worden, of gillend gek. Ene Rob van Someren spant daarbij de kroon, Hildo heeft hem even gemailed met iets kritiek maar dan heeft Rob opeens geen gevoel voor humor meer. Het is alleen hartstikke interessant als u bij de Teletubbies ook niet weg te slaan bent. Maar andere collega's hebben er geen last van. Aldoor hetzelfde, hetzelfde, hetzelfde, herhalen, herhalen... Kantoortuinen... hmmm, hmmm, hmmm.

Gelukkig maar dat Hildo een Harley heeft, kan ie af en toe ter afwisseling een stukkie rijden want het uitlaatgeluid van de Harley is afwisselender dan de muziek van de Brain Dead disc-jockey's.

 

De grootste ter wereld, 39.000+ onderdelen!

Eindelijk maar toch heeft de laatste hindernis, het Amerikaanse Drag Specialties, het onderspit moeten delven. Nipt, dat wel. Collegabedrijven als Custom Chrome (21.718 nummers), V-Twin (28.788 nummers), W&W (24.466 nummers), Zodiac (20.051 nummers), etc. blijven stuk voor stuk ver achter met hun catalogi waar het de hoeveelheid onderdelen betreft. Dik papier gebruiken en grote foto's plaatsen en het lukt al snel om een catalogus er stevig uit te laten zien. Een catalogus klein houden is lastiger. Dat is ditmaal, tegen Hildo's verwachting in, wonderwel gelukt want Volume 9 is fysiek niet dikker dan Volume 8. Dat komt door het gebruik van dunner papier, en is een voordeel als u dagelijks met een dergelijke catalogus werkt. Het boek blijft mooi open liggen op de toonbank en de bladzijden vallen er niet snel uit omdat ie door de binder genaaid is. Volume 9 is nu gegroeid van 1280 naar 1408 bladzijden met iets over 39.000 onderdelen. Wat dat betreft de grootste ter wereld, maar nog steeds hanteerbaar.

 

Ruimte erbij

U kunt zich afvragen: Waar laten ze al die spulletjes? Het huidige magazijn is intussen een beetje krap en als Hildo zijn eigen ogen en de jongens van het magazijn mag geloven, best een beetje nijpend. Deze nieuwe ruimte zal volgebouwd worden met allerhande stellingen want de stroom nieuwe onderdelen lijkt net een perpetuum mobile.

Wat een verschil toen Hildo in Pieterzijl begon... drie kleine stellingen van een paar meter en een glazen toonbank. Tjonge!

                    ____________________________________

 

The Motorcycle Storehouse building

Hildo kan niet ver genoeg naar achteren om het hele gebouw in één keer op de foto te krijgen, maar het grootste gedeelte staat er op. Links de kantoorgebouwen, waarin onder meer de inpak, werkplaats en nog een gedeelte van het magazijn gevestigd is. De loodsen rechts zijn joekels van magazijnruimten waarvan nog niet alles maar het overgrote deel al wel in gebruik is. Een jumbojet er een rondje laten draaien zou best kunnen, mits al die magazijnstellingen niet in de weg zouden staan. Slechts af en toe loopt Hildo een keertje door het gebouw, hij heeft er verder weinig te zoeken want de catalogus wordt gewoon achter het beeldscherm gemaakt, en hij verbaast zich dan telkens weer over de omvang en de snelle uitbreiding met nòg meer stellingen en onderdelen. MCS is inmiddels een écht bedrijf geworden!

 

Wat schrijft Hildo over Volume 10 in de Press Release?

Motorcycle Storehouse announces the 10th. edition of their huge Harley-Davidson aftermarket parts catalog. A double anniversary for Motorcycle Storehouse since it is not just their 10th. catalog but also their 30th. year in business. The company seems like a steamroller that can’t be stopped. In this latest edition a total of 11.000 new products have been added, more than in any other of their previous catalogs. After deleting the old and adding the new the total comes to 44.000+ featured parts in this 1568 full color behemoth, illustrated with 15.000+ photographs, of which many are new or re-taken to improve overall picture quality. Over 110 technical drawings feature complicated items, like engines and transmissions, in detail. Apart from having the largest aftermarket parts catalog in the world, probably more stunning is the fact that Storehouse claims the best fill-rate (least backorders) of the entire industry. Virtually all items that are shown in their catalog are stocking items, ready to be shipped. If a product is not in stock it is either on order or backorder with the supplier. Whatever way you look at it, it is one impressive catalog. Volume 10 will be available at your local dealer in the last part of June 2011. Number 10... separates the boys from the Men!

 

                    ____________________________________

 

 

Mei 2013. Toet-toet, MCS volume 11 catalog!!

Hij is weer klaar, de allernieuwste, de allerdikste... de 11e uitvoering van de Motorcycle Storehouse catalogus! Altijd weer een spannend moment om voor het eerst het boek open te slaan en het niet in digitale, maar in levende lijve te aanschouwen. Met 1600 bladzijden en meer dan 48.000 artikelen loopt Nederland gewoon weer op kop in de hele wereld waar het de grootte van de catalogus en het assortiment in de gehele Harley-Davidson aftermarket industrie betreft. Da's toch opmerkelijk, nietwaar?

Technisch sterk

Vanaf het allereerste begin zijn de technische vervangingsonderdelen hoofdmoot geweest van het H-D Smederij/Motorcycle Storehouse-assortiment. Zuigers, cilinders, kleppen, klepgeleiders, lagers, pakkingen, bougies, electronica, etc., de zaken om de fiets aan de loop te houden en daar is in al die jaren nog niets aan veranderd. Daarnaast zijn er de accessoires, de 'chromen kapjes' en aanverwant spul. Die waren er altijd al, maar hebben relatief gezien een steeds grotere vlucht genomen want er is vraag naar en het zou onverstandig zijn om het assortiment niet af te stemmen op de wensen van de Harleyrijder. Want... meer geld verdienen betekent groei van het assortiment, meer voorraad en een betere concurrentiepositie! Het productpalet is steeds verder uitgebreid met 'meer van hetzelfde'. Als u nu een nieuw laadsysteem wilt, of een ontsteking, dan is de keus heel wat breder dan vroeger en dat heeft niet alleen te maken met het feit dat de bouwjaarwisselingen van Harley-Davidson steeds sneller verlopen en derhalve meer type en bouwjaar gerelateerde vervangingsdelen noodzakelijk zijn. Enne, als we het hebben over bouwjaren... Storehouse heeft de enige 2013 catalogus waarin de bouwjaaromschrijvingen daadwerkelijk zijn geüpdatet naar 2013. En dat is uitermate belangrijk.

 

Één van de uitdagingen: SuperTrapp exhaust systems

Nieuw in het Storehouse assortiment is de firma SuperTrapp (die onder andere ook Kerker en Paul Yaffe levert), sinds decennia een bekende naam op zowel auto- als motorfietsgebied als het om high performance uitlaten gaat. Soms staan producten, met alle respect, wat onduidelijk in de catalogus van een leverancier of distributeur. Maar beter een goed product en een wat mindere catalogus dan andersom, nietwaar? Hildo's strijd om het SuperTrapp assortiment overzichtelijk in de Motorcycle Storehouse catalogus te krijgen, is met het uitkomen van Volume 11 gestreden. En, niet onbelangrijk, de layouter heeft zijn best gedaan om het er leuk uit te laten zien. De 68 bladzijden die SuperTrapp nodig heeft om hun Harley gerelateerde uitlaten te laten zien weet Hildo, door het volledig anders in te delen, te comprimeren naar 16 bladzijden. Hij meent dat het best goed gelukt is. U kunt zelf uw eigen mening vormen door te bladeren van blz. 944 t/m 960 in Volume 11 die, als u 'm niet op papier heeft, ook online te bekijken is. Na al dat werk aan SuperTrapp moet u niet denken dat Hildo zelf een SuperTrapp wil. U kent hem beter: hij last, bakt en braadt zijn eigen pijpen wel in elkaar.

 

Slecht verkopende producten? Hebben!

De Storehouse mentaliteit? Als u het wilt hebben dan zorgen wij ervoor dat we het krijgen, mits menselijkerwijs mogelijk en economisch verantwoord. Want... de centjes moeten wel worden verdiend, anders zit Hildo straks in de bijstand. Hoewel..., Hildo kan u uit eerste hand vertellen dat verscheidene zaken die u in de Storehouse catalogus aantreft eigenlijk helemaal geen hardlopers zijn en economisch gezien soms helemaal niet verantwoord zijn... maar daar gaat het af en toe niet om. Alleen vlot verkopende producten in het assortiment opnemen waaraan goed verdiend wordt, is een fenomeen dat in het Engels 'Cherry Picking' genoemd word. Als iets niet langer Cherry is... verwijderen uit het assortiment. Leuk voor die firma, minder leuk voor u als consument wanneer u een setje zuigers wilt hebben voor uw 1964 Ironhead Sportster 900, nietwaar? Maar Storehouse heeft ze èn houdt ze zo lang ze leverbaar zijn. Op deze manier wordt het productpalet steeds breder en dat leidt er uiteindelijk weer toe dat er steeds meer dingen leverbaar zijn, wat de concurrentiepositie verbetert omdat Storehouse een grotere verscheidenheid aan artikelen kan leveren dan de concurrent. Inmiddels zelfs meer dan welke concurrent wereldwijd dan ook. En het zijn niet alleen nummers in de catalogus, het ligt daadwerkelijk op voorraad.

De strategie is simpel, maar om dit te realiseren dient er wel fiks geïnvesteerd te worden en dat doet Storehouse dan ook.

 

De grootste verandering... kleine tekst?

De grootste verandering in Volume 11 is ongetwijfeld datgene wat het minst opvalt. De lettergrootte in de catalogus is van 8 punten naar het schier onleesbare 7 punten gegaan om de fysieke grootte van de catalogus niet buiten proporties te laten groeien.

Té klein? Nee

Een aantal jaren geleden werd met een testprint besloten dat 8 punten de kleinst fatsoenlijk leesbare tekst zou opleveren. Nu mensen gewend zijn aan vreselijk kleine tekstgroottes, volgens Hildo door gewenning aan apparaten als smartphones, tablets, etc., is ditmaal de 7 punten tekstgrootte als ´goed leesbaar´ beoordeeld door dezelfde, iets oudere collega's die daarvoor 8 punten als minimale grootte beoordeelden.. Hildo hield zijn hart vast, maar...Volume 11 blijkt in de praktijk inderdaad goed leesbaar. Een groot voordeel, want dat creëert meer ruimte. Verder zijn er een kleine 100 bladzijden bespaard door het verwijderen van de nummer-indexen van H-D referentienummer en MCS nummer naar bladzijde, die in Volume 10 nog achter in de catalogus stonden. U kunt zowel het H-D referentie nummer als het MCS nummer nog steeds vinden door ze in te tikken in het zoekvenster van de Motorcycle Storehouse website. U ziet daar op welke bladzijde ze in de catalogus staan.

Hildo? Tekstschrijver!

Volume 11 is de eerste catalogus waarvan volledig en absoluut kan worden beweerd dat deze niet langer door Hildo is gemaakt, hoewel hij nog steeds de enige is die er fulltime aan werkt. Hildo schrijft de teksten en bepaalt waar de diverse onderdelen komen te staan en welke foto's erbij geplaatst dienen te worden... en that's about all folks!

Voor het uitkomen van de catalogus gaan andere collega's met de catalogus aan de slag om taken uit te voeren als design, indeling, helpen bouwjaren updaten en schuiven met de volgorde van individuele artikelen en zelfs complete productgroepen èn zorgen dat de catalogus klaar gemaakt wordt voor de drukker. Dat gaat inmiddels buiten Hildo om en, da's dan weer jammer, vaak zonder overleg. Het uiteindelijke resultaat is, moet Hildo toegeven, meestal uitstekend want ook Hildo's collega's zijn niet op hun achterhoofd gevallen en een frisse kijk op de catalogus blijkt wonderen te kunnen doen.

Leuke teksten in de catalogus? Nauwelijks

Binnen de catalogus is de fysieke ruimte voor tekst beperkt. Het is een onderdelenboek, geen leesboek. Dat een foto meer zegt dan duizend woorden is u wellicht bekend en dat een tekst als 'CNC machined billet aluminum which is polished to a shine that would place a genuine mirror to shame when it comes to the reflective powers that can be generated' ongewenst lange kletsverhalen zijn, begrijpt u. Het blijft over het algemeen bij basic to-the-point informatie betreffende het product en hier en daar een verhaaltje als product-intro of een Tech-Tip.

Uitwijden en kletsverhalen schrijven doet Hildo híer wel!

Leuke teksten in de advertenties? Nauwelijks

De Storehouse layouter is jong, snel en superhandig, bekend met de nieuwste programma's, digitale technische mogelijkheden heeft geen probleem met lijsten nummers en massa's data. Hij draait zijn hand niet om voor scriptjes in HTML of een dergelijke taal. Hij kan alles beter dan Hildo, maar een Harley-rijder of tekstschrijver is hij niet. Hildo bemoeit zich al tijden niet meer met advertenties, tenzij hij gevraagd wordt... maar dat gebeurt niet zo vaak want plaatjes spreken nu eenmaal meer aan dan woorden!

Leuke teksten in press releases? Jazeker!

'Press Release teksten zijn het leukst om te doen!', aldus Hildo. Een press release bestaat uit wat foto's, logo's plus een begeleidende tekst die een nieuw product, complete productgroep of een nieuw merk in het zonnetje zet. De press-release wordt opgestuurd naar de media, motorbladen in binnen- en buitenland. Inmiddels worden ze ook op de Motorcycle Storehouse website geplaatst. Ook ú kunt ze op de MCS website aanschouwen als een lage resolutie JPG die, momenteel in ieder geval, een beetje klein is zodat een release niet gemakkelijk gelezen kan worden (zie de press Release Index knop op deze bladzijde, of klik hier, want Hildo heeft de pressreleases op zijn eigen Egocentrische Website geplaatst vanaf 2012 tot heden). De teksten zijn in het Engels, dat is het gemakkelijkst omdat alle bladen de Engelse taal gebruiken en vertalingen zo niet intern, door Hildo zelf, geregeld hoeven te worden. Dat was eerder anders en tamelijk omslachtig. Het gaf af en toe zelfs wat strubbelingen en wie wil dat als het niet nodig is? Dat Hildo de press release teksten zonder meer het leukst vindt om te doen, komt doordat hij daar, net als op deze website, volledige vrijheid heeft voor een leuk verhaaltje met af en toe een sprankje humor want... dat mag gerust. De motorbladen plaatsen de foto's en herschrijven de tekst meestal, maar dat geeft niet, het staat ze vrij. Het zijn immers editorials, redactionele stukjes die door de redactie van een blad geschreven, herschreven, vertaald of soms wel regelrecht overgenomen worden. U kunt ze in ieder blad vinden als de vlot leesbare, informatieve redactionele artikelen voor de geïnteresseerde lezer.

 

Mei 2015. Motorcycle Storehouse Show Cars

De deuren open en gebroederlijk naast elkaar, klaar om uit te rukken. Deze voertuigen lijken wel wat op ambulances maar ze worden gebruikt om beurzen, shows en/of andere evenementen af te rijden. Er wordt aardig wat mee getuft want Storehouse is op heel wat beurzen, door geheel Europa heen, vertegenwoordigd. Hildo zelf zult u er niet zo snel tegenkomen, daar heeft hij geen tijd voor.

Te veel hobbies!

              _______________________________________________

 

Juni 2011. MCS Volume 10 catalog!

U begrijpt het goed: Hildo heeft de allernieuwste editie van de Motorcycle Storehouse Volume 10 catalogus klaar. En wat het geworden is? 'Niet slecht', aldus Hildo, die bescheiden is. Volume 10 is voorzien van 1568 bladzijden, gevuld met 44.000 onderdelen waarvan 11.000 het predicaat 'nieuw' krijgen. 7000 artikelen zijn verwijderd, netto groei is dus iets van 5000 onderdelen. Met 18.000 artikelmutaties in de catalogus is er heel wat gebeurd.

Gedeelde zorgen

U weet: inmiddels is Hildo niet alleen meer verantwoordelijk voor de productie van deze mastodont onder de Harley-Davidson aftermarket catalogi. Foto's maken, layouten en designen doet Hildo niet meer. Wat hij nu nog wèl doet, is het verzinnen van de teksten, het plaatsen van die teksten op de juiste plaats en het bepalen welke foto er bij welk product komt. De afbeeldingen worden er later, nadat ze gemaakt zijn, bij geplaatst. En of u het gelooft of niet, hij heeft er zijn handen vol aan. Onderhoud begint een steeds grotere plaats in te nemen, artikelen dienen verwijderd te worden als ze niet meer geproduceerd worden en uiteraard is het ook de bedoeling dat bouwjaren geüpdatet worden, want: actueel moet ie zijn. Gelukkig is dat aardig gelukt. Vrijwel alle bouwjaren zijn bijgewerk tot en met 2011, daarmee is dit gelijk de meest actuele catalogus van dit moment. Om het allemaal bij te houden is geen sinecure, maar Hildo is de eerste de beste niet en... hij heeft inmiddels heel wat hulp van collega's!

Interessant werk?

Tja, een tekstje schrijven is iets wat Hildo wel ligt, dat ziet u aan deze website. Evengoed: de meeste mensen worden van het eindeloze monotone geneuzel aan zo'n catalogus gillend gek, meent Hildo, want voor dit soort werk moet men uit een bepaald soort hout gesneden zijn. Tevens is van belang dat degene die dit doet een beetje weet waarover hij het heeft en een beetje logisch kan nadenken. Gelukkig weet Hildo een beetje van Harley's en valt er aan Hildo's logica nauwelijks te tornen. Dus zit u, ook met Volume 10, weer gebeiteld!

                     ____________________________________

 

 

April 2013. Bassman on a roll

Bassman is een collega die z'n heup breekt bij het schaatsen en desondanks verder strompelt. Na de reparatie en het nodige geschuifel achter de rollator is hij rock & roll gaan dansen en...sinds kort heeft hij de contrabas ontdekt. Hij bespeelt het ding niet onverdienstelijk en kan nog zingen ook. Hij chauffeurt hier naadloos net wat onderdeeltjes het magazijn in.

 

Hildo's plekkie: Opgefrist!

Bovenste foto... van ziekenhuiswit naar pikzwart. Hildo wil liever geel, want 'Dit is net een mortuarium, man. De dooien liggen zeker aan de andere kant opgebaard?' Niet ontvankelijk verklaard verzoek. Een zonnige (Storehouse gele) wand kan alleen aan de andere kant. Hildo heeft duidelijk geen klap verstand van interieurdesign.

 

Het grote geheim... Het MCS Toilet!

Als u zich afvraagt hoe het mogelijk is dat Motorcycle Storehouse een nog steeds groeiend en florerend bedrijf is, ondanks de klaarblijkelijk wereldwijde economische malaise, die al een aantal jaren aanhoudt... Dit is de reden! Er wordt op de centen gelet. Dit toilet wordt iedere dag schoongemaakt, het is uitermate fris en proper. Niets op aan te merken, het werkt uitstekend en alle noodzakelijke accessoires zijn aanwezig.

Basic

Dat de uitvoering basic is, overigens minder basic dan bij Hildo thuis (hij spoelt zijn wc inmiddels alweer jaren met een emmertje), laat zien hoe het bij Storehouse werkt èn altijd gewerkt heeft. Het is functioneel en correct, maar voor overmatige frutsels, marmer of gouden kranen kunt u waarschijnlijk beter bij de concurrenten naar de wc.

De winst gaat bij Storehouse rechtstreeks naar uitbreiding van het assortiment, minus de Mercedes van de baas uiteraard. Van 's werelds grootste sortering wordt MCS zelf, de MCS dealer èn de Harleyrijder blij, want... wie wil nu beperkt door het leven?

 

Opgesplitst: Vol 11 Master Catalog & 2013 Apparel Catalog

Eén volledige productgroep zult u niet langer tegenkomen in Volume 11. Daardoor telt Volume 11 maar dik 48.000 onderdelen en niet ruim over de 50.000.

'Non-Bike Accessories' (in principe artikelen die niet op de motor gemonteerd worden) zijn namelijk verwijderd. Ze zijn nu in een aparte catalogus opgenomen. Hildo heeft Vol. 11 daarom 'The Master Catalog' gedoopt. Door de splitsing telt deze minder bladzijden want het gaat letterlijk, zoals Hildo al vertelde, om duizenden artikelen. Hieronder vallen zaken als kleding, helmen, handschoenen, brillen, patches, etc., etc. Een gedeelte van deze 'non-bike' spullen zijn typisch voor de motorrijder, zoals regenkleding, Kevlar® (oeps merknaam, aramide vezel moet het zijn want de firma Dupont, eigenaar van de Kevlar® merknaam, wil Storehouse en anderen wel met rechtzaken dreigen hoor), broeken, helmen, etc. Nog meer is niet specifiek gerelateerd aan het motorrijden (betreft reguliere kleding). Ook legio andere hebbedingetjes vallen er onder.

Hiervoor is nu de kleinere catalogus, '2013 Apparel Catalog', in het leven geroepen waar Hildo verder niet mee bezig is. Deze catalogus zal vaker gedrukt worden dan de Master catalog omdat het assortiment natuurlijk sneller wisselt. De Apparel catalogus zelf is een hartstikke leuk vormgegeven ding om door te bladeren... alleen die naam hè? Zelf kijken? U vindt hem online op de Motorcycle Storehouse website.

 

Shipping van hot naar her

Het is af en toe een komen en gaan van trucks, met of zonder oplegger. Aan het eind van de dag gaat er ook weer het een en ander weg, u ziet hier wat UPS- busjes staan. Het blijft maar doorgaan en Hildo verbaast zich over de continuïteit van het vrachtverkeer... het stopt nooit.

 

Time goes by... Gefeliciteerd Hildo!

Hildo viert een jubileum, want in juni 2013 is het precies 25 jaar geleden, juni 1988 dus, dat Hildo voor het eerst de handen uit de mouwen stak bij Motorcycle Storehouse als tegenprestatie voor een versnellingsbakreparatie van zijn Harley door Bert. Toen heette het eenmanszaakje nog H-D Smederij, de naam Motorcycle Storehouse moest nog bedacht worden. Het logo heeft Hildo wel gemaakt, in het nu antieke CorelDraw 3 met 'France' als font, mijmert Hildo.

Enne..., gouden horloge dus voor de jubilaris! Nee? Paar nieuwe bougies dan, of gewoon een warme hand? 'Ha, ha', grijnst Hildo,.'zo gaat dat niet bij Storehouse'. Groningers zijn nuchter!

Reseda automatic 25 jewels

Maar, wat is dat dan met dat gouden horloge? Ach, dít gouden klokkie, waarvan het 800 gulden kostende bandje zelfs duurder was dan het horloge zelf van 600 gulden, heeft Hildo nu 26 jaar. Erfstuk van Hildo's pa en het stamt uit het begin van de jaren '70. Toen heette het een 'automaat' want het hoeft niet handmatig opgewonden te worden. Later liepen horloges op batterijen. Een aantal jaren geleden is het automaatsysteem opnieuw op de markt gebracht als 'kinetic'. Eigenlijk is dit horloge een hypermoderne retro, maar dan authentiek! In ieder geval, hier kan, om meerdere redenen, geen ander horloge tegenop! Wat waarde betreft? Ondanks dat het in uitstekende staat verkeert en prima functioneert... de goudprijs waarschijnlijk, want het merk is onbekend, onbemind en niet verzamelwaardig. Maar een tweede exemplaar van deze klassieker heeft Hildo nog niet gezien, dat kan hij van een Rolex niet zeggen!

 

Mei 2015. De Motorcycle Storehouse Volume 12 Master catalog

More... than the sum of its parts! Niet zomaar weer een kreet maar het is een waarheid als een koe. Op een gegeven moment begint een catalogus een eigen leven te leiden. Het stijgt boven zichzelf uit en alle componenten tezamen vormen niet alleen een nieuw boek maar méér dan dat, en zo is het met Volume 12. Hildo heeft er ditmaal zelfs twee jaar aan gewerkt, en natuurlijk weer met ruime ondersteuning van meerdere collega's om het klaar te maken voor de drukker. Nu met 8000 nieuwe onderdelen en de vreselijk belangrijke bouwjaren zijn in vrijwel alle gevallen geüpdatet naar 2015 want het is natuurlijk belangrijk om te weten of het past. Erg veel nieuwe/mooiere en duidelijker foto's op maar liefst 1760 bladzijden. Als u een catalogus wilt hebben die beter/completer is dan welke dan ook op de markt, dan moet u de Motorcycle Storehouse Volume 12 catalogus hebben. Een feit dat voor Hildo helemaal niet ter discussie staat hoor. U kunt hem zelfs gewoon, hartstikke gratis, online bekijken op www.motorcyclestorehouse.nl

Wat wilt u nog meer?

               _______________________________________________ 

 


November 2017. Volume 13... do you feel lucky, punk?

Vanaf de eerste editie heeft Hildo de Motorcycle Storehouse catalogus gemaakt en dit is de laatste en absoluut de beste en dikste, tot Volume 14 natuurlijk. U denkt dat Hildo partijdig is? Welnee zeg, maar hij vindt het ongelogen toch nog steeds de beste, fijnste, informatiefste en prettigste catalogus om mee te werken van allemaal.
Vol 13 Master Catalogus
Die is ditmaal 1696 bladzijden dik en die heeft Hildo allemaal minutieus bijgewerkt naar de nieuwste data en de nieuwste leveranciers en onderdelen. Hier en daar al met de Milwaukee Eight bouwjaren.
Dunner
De master catalogus is een fractie dunner geworden omdat het hoofdstuk 'tools', gereedschappen dus, tot aparte catalogus is gebombardeerd. Net zoals de kleding / helmen en dergelijke accessoires al eerder hun plaats gevonden hebben in de Apparel catalogus, waar Hildo overigens zelf geen hand meer in heeft. Het is gedaan om de Master Catalogus in omvang te beperken en zo beter werkbaar te houden. Bijkomend voordeel... specifieke dealers zijn nu beter te 'targeten'. Een dealer die in kleding doet hoeft geen gigantische motoronderdelen catalogus en een monteur die een nieuwe tool nodig heeft wil geen knots van een parts catalog en de verkoper in de winkel heeft weer geen tools nodig. Nietwaar?


Het nostalgische verleden
Zo treft Hildo het voormalige entree van de 'HD Smederij' aan tijdens een tourtochtje langs Pieterzijl juni 2016, nog in volledig authentieke staat alsof de tijd heeft stilgestaan. Het was in gebruik van 1988 tot 1996, de wat oudere klanten weten vast nog wel hoe het er uit zag, ziet u Hildo's Harley nog staan? En Bert's grijze 1979 Lincoln Continental Mark 5? Zelfs de TL balken zitten nog in het wat het ooit het blauw verlichte Eurol uithangbord was. Snel weg hier, de zombies komen eraan!



18 september 2019. Leeg
De verhuizing is in volle gang en al wat er van Hildo rest is een cirkeltje op de vloer waar hij jarenlang met zijn bureaustoel rondjes heeft zitten draaien achter zijn bureau.



De verhuizing
Een aantal vrachtwagens, truck met trailer, hebben een paar dagen onafgebroken heen en weer gereden tussen Bedum en Groningen. Op wat inpakkers na, want de bestellingen moeten wel de deur uit, loopt iedereen, inclusief buitenlandse agenten en zelfs Hildo, met een picklijst bij de stellingen langs om een specifiek karretje vol te gooien met onderdelen. Het is een drukte van belang. In Groningen wordt het spul uitgeladen en het gaat zo van het karretjes het magazijn weer in. Logistiek en ook softwarematig een hele opgave om zo'n groot magazijn met zoveel onderdelen zo snel te verhuizen zonder dat het een chaos wordt. Het gaat zowaar, bijna, allemaal goed.



17 mei 2019. Motorcycle Storehouse headquarters
Ver verwijderd van wat ooit eens als H-D smederij begon. Het pand is een voormalig kantoorpand van de gemeente en dateert uit ongeveer 2000, best nieuw en zeker netjes. Het grote grijze ding erachter is het nieuwbouw magazijn. En mocht er alsnog ruimtegebrek ontstaan, er is ruimte zat om er nog een magazijn bij te bouwen.
Voordeel
In Bedum werd het te klein. Groter is dus een noodzaak. Of het op alle fronten een voordeel is? Vast niet.
Nadeel
Elk voordeel heb ze nadeel, zei een bekende Nederlander ooit. Hij had gelijk. Schaalvergroting maakt het niet direct gezelliger. Collega's die in het magazijn werken? Hildo kent ze niet eens want hij komt nooit meer in het magazijn, alleen de mensen die ook al in Bedum rondliepen zijn hem bekend.



5 july 2020. Hildo´s vriend... Biker Buddy!
Door Covid 19 zit Hildo al maanden in z'n uppie thuis te werken, hartstikke eenzaam 'only the lonely' te eten natuurlijk, en niet eens aan de keukentafel want Hildo's laatste tafel zat vol houtworm en moest noodgedwongen het veld ruimen voordat het hele huisje in een houtworm stroomversnellng zou raken.
En nu krijgt Hildo zo maar een persoonlijke vriend thuigestuurd door Motorcycle Storehouse. Da's mooi, geweldig zelfs!
Hey Buddy!
Biker Buddy en Hildo kunnen het direct al hartstikke goed samen vinden, gezamelijke interesses zijn er ook. Motorrijden, deurtje bellen, op de vingers fluiten en schieten vindt hij ook al leuk. Dat treft!
'Ga je mee schieten?' vraagt Hildo.
'Ja man, leuk!', antwoord Buddy.
Onderweg naar de schietbaan zingen Hildo en Buddy alvast samen liedjes in de auto, 'keep your motor running' en zo, het is hartstikke gezellig, u had er bij moeten zijn.
Voordat beiden het weten is daar de schietbaan alweer.
Buddy springt uit de auto en rent enthousiast naar binnen.
'Ho, ho', schreeuwt Hildo nog, 'Niet die deur door. Pas nou op!'
Maar het is al te laat...
Buddy komt weer naar buiten en zegt, 'Dit vindt ik helemaal niet plezierig hoor. Ik wil geen vriendje meer van jou zijn'.
'Ach...', probeert Hildo nog, 'Ik wist niet dat je zo lichtgeraakt was, kan iedereen gebeuren toch'?
'Nee', houdt Buddy voet bij stuk, 'Ik ben er helemaal klaar mee. De mazzel dude!'
Hij springt in een toevallig voorbijkomende GADO bus en Hildo ziet Buddy langzaam in verte verdwijnen. Snotter...


10 maart 2021. Motorcycle Storehouse is verkocht... alweer
De eerste keer is de zaak verkocht aan Nedvest, een investeringsmaatschappij. Dat soort bedrijven koopt een bedrijf en hoopt het spul een aantal jaren later weer met winst te flippen. Dat is ongetwijfeld gelukt. Aan die eerste overname mocht geen ruchtbaarheid gegeven worden en vertrouwde informatie is bij Hildo in goede handen dus u heeft van hem nada gehoord. Hoe het precies zit en wie voor hoeveel procent eigenaar is geweest weet Hildo niet.
PDG (Powersports Distribution Group)
PDG maakt geen geheim van de overname, dus Hildo ook niet. Nedvest en het management hebben Motorcycle Storehouse verkocht, Hildo hoorde het vandaag. In haar geheel of dat het huidig management ook nog mede-eigenaar is, is onduidelijk. Maar ditmaal in ieder geval aan een bedrijf die alleen geïnteresseerd lijkt in het overnemen van groothandelaren binnen de motorindustrie. In theorie betekent dat gebundelde krachten en meer expertise op meer vlakken, dat is een voordeel. De man hierboven is Tom Beyers, CEO van PDG. Hildo kent hem niet maar Tommie ziet er in ieder geval grappig uit. PDG is voor het grootste gedeelte weer eigendom van 'Torqx Capital Partners', private investment professionals... Wie wat waar precies is wordt een beetje ingewikkeld, maar Hildo blijft gewoon Hildo hoor!
Het einde
Hoe het afloopt? Het ziet er niet naar uit dat Hildo binnenkort hamburgers staat te bakken bij McDonald want de Storehouse catalogus, en de technische informatie daarin, zijn als de wortels van een boom. Die wortels hebben onderhoud nodig anders gaat het met de boom niet goed. Of Storehouse binnenkort weer verkocht wordt? Alles kan maar zelfs dan zal in de praktijk waarschijnlijk niets substantieels over een andere boeg gegooid worden want het Motorcycle Storehouse team evolueert langzaam en functioneert eigenlijk best goed, gezien de stevige groei die het bedrijf maar blijft doormaken. Meer collega's verwacht? Ongetwijfeld. Binnenkort een nieuw magazijn erbij? Het zou Hildo niet verbazen en hij wacht, net als u, in spanning af.



17 april 2021. Na ruim een jaar thuis werken
De bovenste afbeelding? De 2021 hypertechniek van Hildo's nieuwe PC aan de binnenkant. De oude begon kuren te vertonen en dat mag niet met thuiswerken. Deze PC met SSD 'schijf', moderne processor met grote koeler en langzaam draaiende fans is probleemloos, sneller en stukken stiller dan de oude. Vast goed voor heel wat jaartjes digitale uitspattingen! De twee 24" monitoren hebben het veld geruimd voor twee 32" exemplaren voor het beste detail op hoog niveau want u weet; de Motorcycle Storehouse catalogus is de beste en dat moet zo blijven!


6 mei 2021. Rekluse
Vindt Hildo alles even geweldig wat in de catalogus staat? Welnee zeg, sommige dingen vindt hij zelfs verschrikkelijk maar smaken verschillen. Een van de leukste nieuwe artikelen in de Storehouse catalogus vindt Hildo 'Rekluse' (spreek uit: Ruh-kloez). Een US koppelingsplaten fabrikant. Hun centrifugale koppeling vindt Hildo een geweldig idee, in ieder geval in theorie, in de praktijk heeft ie er nog nooit mee gereden. Alleen jammer dat ze alleen leverbaar zijn voor late Twin Cam en M8. Het principe komt uit de crosswereld, daar is het ontwikkeld om het per ongeluk afslaan van de motor te voorkomen tijdens een wedstrijd/valpartij etc. Het zijn speciale koppelingsplaat sets die gewoon in het standaard koppelingshuis passen, zonder aanpassingen, en high performance compatible. Het werkt met wedges (wiggen). Bij stationair toerental worden de platen van elkaar gedrukt en komt de koppeling vrij. U geeft gas, het toerental stijgt, de wedges worden door centrifugaalkracht naar buiten gedrukt en de koppeling 'pakt'. 'Het pakmoment' is enigszins afstelbaar. Bij alles boven stationair toerental moet u de koppelingshandle op het stuur gebruiken om te ontkoppelen, als bij schakelen, net als anders. Alleen bij stoppen of wegrijden vanuit stilstand werkt de koppeling automatisch. Bijvoorbeeld in druk stadsverkeer. Da's toch super met twee vingers in de neus en één handje aan het stuur?

Augustus 2015. Na een herseninfarct, beetje ingewikkeld die catalogus?

Augustus 2016. Na een jaar lang sporten: Better, Stronger, Faster!
Die zondagochtend, 28 juni 2015, vergeet Hildo niet licht. Een hersenstaminfarct was zijn deel, zie 'Hildo's kopzorgen'. In de hersenstam worden automatische zaken geregeld als hartslag, ademhaling, lichaamstemperatuur etc. De helft gaat aan zo'n hersenstaminfarct gewoon dood en de andere helft houdt er vaak ernstige toestanden aan over maar Hildo's herstel verliep wonderbaarlijk! Dat waardeert Hildo en met deze tweede kans is daarom gezondheid opeens belangrijker dan wat dan ook. Dus gestopt met roken, onmiddelijk bezig gegaan met zelf bedachte revalidatietechnieken, krachttraining gaan doen, een eigen home-gym gebouwd, elke dag 5 kilometer wandelen, mountainbike gekocht, 9 kilo afgevallen en hij eet nu alleen nog maar bere gezond en bakt zelfs zijn eigen brood! 'Als je iets doet moet je het goed doen' is niet alleen Hildo's motto bij het maken van de Motorcycle Storehouse catalogus. Na drie maanden was hij zelfs al weer full-time met deze Volume 13 bezig en heeft hij ook al weer met zijn Harley gereden. Helemaal 100% wordt Hildo nooit meer, maar dat was ie ook al niet. En als u toch een foutje tegenkomt vergeeft u het hem misschien net iets gemakkelijker.



In 8 jaar
2008 beurscrash, wankelende banken, niet best allemaal. Maar waar anderen gas terug namen ging het bij Storehouse op de plank! In 2009, bovenste foto, is een groot en leeg gedeelte wat aan het magazijn toegevoegd is en ondanks de economische malaise is er fors in geïnvesteerd. Nu, in 2017, ziet u op de onderste foto datzelfde gedeelte van het magazijn maar nu volgebouwd met stellingen en tot aan de nok toe gevuld met onderdelen. Storehouse loopt hiermee, letterlijk, tegen de grenzen van het magazijn binnen het huidige pand aan


De toekomst: medio 2018
Motorcycle Storehouse leidt geen sluimerend bestaan. Er is al veel gebeurt en er gaat nog meer gebeuren. Nieuwe software heeft heel wat voeten in aarde en alles lijkt te veranderen. Helaas is ook het fenomeen 'burn out' opgedoken en zijn er meer I.T.ers dan ooit werkzaam. Daarnaast hebben ook managers, pakken, dikke lease-bakken en schier eindeloze vergaderingen hun intrede gedaan want het gaat steeds meer om het ontwikkelen en monitoren van alle bedrijfsprocessen en informatiestromen. Een noodzakelijk feit bij elk groeiend bedrijf, wat een bepaalde grootte heeft bereikt, om weer verder te kunnen groeien. Inmiddels is het voor Hildo, die rustig verder gaat met Volume 14, inmiddels ook niet meer allemaal even duidelijk wat er precies te gebeuren staat. De verhuizing, voor de zomer 2018 gepland, is er in ieder geval eentje van. Bestaand kantoorpand aangekocht en een veel ruimer en gedeeltelijk geautomatiseerd nieuwbouw magazijn maakt deel uit van die toekomstplannen. Een artist impression ziet u hierboven. U mag Hildo geloven als hij zegt dat er nog heel veel nieuwe ontwikkelingen om de hoek liggen. Het lijkt wel een soap, daarom zegt Hildo: 'Wordt vervolgd!

                ____________________________________________





Het oude Motorcycle Storehouse magazijn in Bedum
Haast een hectare groot en... impressive! De foto's doen het magazijn geen eer aan want u ziet hier zelfs maar een gedeelte. Deze foto's mocht Hildo nooit laten zien, bedrijfsgeheimen enzo fluisterdefluister, jammer maar nu kan het want inmiddels is het historisch materiaal.
De verhuizing
En nu moet het gebeuren. Het magazijn verhuizen van Bedum naar een industrieterrein in Groningen. Alles in een paar dagen verhuizen en het is de bedoeling dat bestellingen van dealers tijdens de verhuizing gewoon doorgaan. Da's wel een opgave!
Het nieuwe magazijn
Dat kan Hildo u niet laten zien want dat is wederom net zo, fluisterdefluister, bedrijfsgeheim als het in Bedum ooit was. Het grote verschil is dat het magazijn in Bedum laag was en in Groningen is het hoog. Da's geen geheim want dat is aan de buitenkant van kilometers afstand al wel te zien. Het is zelfs het hoogste magazijn van het hele industrieterrein volgens Hildo, iets van 25 of 30 meter dacht ie.


2019 Volume 14
Het gaat maar door en Hildo is inmiddels geen 'catalogusmaker' meer, officieel was ie altijd ´administratief medewerker´, net als alle werknemers, maar nu heeft iedereen een echte functienaam gekregen. Voor Hildo is het 'content specialist' geworden. Klinkt leuk maar het loon is niet hoger maar laat wel beter zien wat ie eigenlijk doet. Design en foto's, daar zijn inmiddels al jaren anderen voor, indeling houden ook verschillende andere mensen zich mee bezig. Kleding doen weer andere mensen. Wat Hildo doet is waar technische kennis voor nodig is. Bouwjaren updaten, onderdelen toevoegen en de technische details van alle onderdelen goed in het boek zetten, én op de website want als u daar op kijkt ziet u dat dat ook steeds meer informatie bevat. Hildo's collega's kopieren trouwens ook informatie uit de MCS catalogus en van leveranciers naar de Motorcycle Storehouse website, Hildo is allang niet meer de enige die zich daarmee bezig houdt. De informatievoorziening wordt gestaag steeds beter, en dat moet ook want zoals het vroeger wel kon, kan het vandaag de dag niet meer.


2020 Volume 15
Het tempo gaat omhoog. Deze kwam uit een jaar na Volume 14. Ongeveer even dik want echte groei zit er niet meer in, dat kan ook op een gegeven moment niet meer. Het is het verwijderen van oude producten, het plaatsen van de allernieuwste en natuurlijk het up to date houden van de catalogus. En dat is best een klus want het is een joekel.
Metric catalog
De eerste editie van de Metrische Motorcycle Storehouse catalogus is uitgekomen. Onderdelen voor de niet-Harley motorfietsen. Rustige eerste stapjes, en Hildo bemoeit zich er nauwelijks mee, alleen de echt technische dingen. Met de kleding helemaal niet. Dan is er nog de tools-catalogus, waar hij in principe de teksten wel weer voor schrijft. Met name blijft hij met het belangrijkste boek van allemaal bezig, en dat is en blijft natuurlijk het Harley gebeuren.



31 juli 2020. Thuis werken
Met de Corona-uitbraak begin dit jaar is het voor Hildo, en andere niet-managers, afgelopen met op de zaak werken.
Oude werkplek 1995-2020
Op de bovenste foto ziet u de oude situatie bij Hildo thuis, met het 25 jaar geleden zelf in elkaar getimmerde werkplekje met een bureaustoel die de overbuurman voor hem uit de container gevist had. Het is de plek waar hij deze website, bijvoorbeeld, gemaakt heeft.
Nieuwe werkplek 2020
Hildo heeft 17 maart 2020 nog net even, vlak voor de lockdown, een Ikea bureau gekocht. Een kastje richting grofvuil & voila, stuk meer ruimte en een veel betere werkplek waar het haast net zo goed toeven is als op de zaak. Beetje koud aan de voeten buiten de zomer, dat wel, maar met een elektrische voetenzak en wat dekens tegen de tocht is het goed te doen. Sinds maart zit Hildo nu dus thuis te knutselen aan de Motorcycle Storehouse catalogus en dat is inmiddels bijna 5 maanden. Enne Hildo, gaat het een beetje? Jazeker, niet meer steeds heen en weer rijden, da's weggegooide tijd, kan ie nu steken in banjo spelen bijvoorbeeld. En collega's? Just a phone call away!


21 maart 2021. En hoe bevalt het thuiswerken Hildo?
Uitstekend, aldus Hildo. De meer dan een uur reistijd per dag zet hij nog steeds steevast om in banjo-oefentijd. Bij Holland's Got Talent hoeft u hem niet te verwachten maar hij kan, binnen zijn eigen beperkingen, inmiddels stukken beter met de banjo overweg. Ploink!
En de pauzes?
Brengt Hildo, al havermout etend, door met de crosstrainer, spinbike, bokszak en krachttraining in zijn home-gym. Gezond lichaam, gezonde geest, Yin, Yang, Feng Shui enzo, u kent het wel.


6 mei 2021. Volume 16
Hildo heeft niets met katten maar na afgelopen winter bij -10°C het dier onderdak te hebben gegeven woont ze nu boven op de magnetron. Oliedom, denkt dat alles eetbaar is inclusief deze gloednieuwe Volume 16, maar vindt 'm niet te pruimen. Hildo het daar niet mee eens, dat begrijpt u. Volume 16 is zelfs bijzonder smaakvol!
De dikste ooit
Bam, de dikste ter wereld! Waar een klein landje groot in kan zijn. Ditmaal voorzien van 1856 bladzijdes vol aftermarket parts voor Harley-Davidson en andere custom fietsen en daarmee is het, ondanks dat er geen kleding of gereedschappen meer in staan, de dikste Storehouse catalogus ooit. Behalve meer onderdelen heeft Hildo er ook meer 'exploded views' ingezet, die het zoeken naar technische onderdelen substantieel vereenvoudigen. Benieuwd? U kunt 'm online doorbladeren op de Motorcycle Storehouse website. Behalve deze Harley Aftermarket... euh.. 'Custom' staan er ook de 'Metric', Tools' en 'Lifestyle' catalogi. En mocht u toch de papieren versie willen doorsnuffelen, die is leverbaar via uw lokale dealer.


6 mei 2021. Limbo
Het is uitstekend gelukt, superplat. Zie hierboven een nieuwe catalogus die open neergelegd is. Het is handig als u niet eerst vouwen en drukken moet om er voor te zorgen dat de bladzijdes niet dichtslaan, alles is direct goed te lezen. Gelijmd en genaaid. Dat is een betere kwaliteit, kost extra geld en ook daarin wordt geïnvesteerd, dat mag u best weten.





 
 HOME     Hildo's werk     MCS Press Release Index